Premiäråket kunde slutat riktigt illa...

Hämtade vår nya bil idag :-) kommer lite bilder längst ned.

Sjukt osäker när man sitter i en ny bil som förövrigt är galet stor och
mycket nyare än den tidigare.

Åkte E4an hem för att känna hur det kändes med bilen och självklart
fick jag stans stenskott på den innan så fina rutan. Såg inte skitkul
ut när jag satt i bilen men när jag kom hem och gnussade lite syntes
det inte så mycket.

E4an från Gävle och uppåt är både dubbelfiligt och enkelfiligt.
Så börjar bilen framför mig bromsa och väja undan lite där det är en
fil bara. Vi kör liksom 120-130. Och jag börjar bromsa jag med och
självklart blev jag irriterad över varför vederbörande började bromsa
så hårt. Men det visade sig att det var en (förmodligen full) gubbe på
cykel som vinglade omkring på E4an!!!

Fick hjärtsnörp då jag inte såg honom förrän han var 2 meter framför
min bil.

Väjde undan så gott jag kunde. Hade han vinglat till och ramlat hade
han varit mos. Gick ju så fort. Och det är ju inte jättekul att tvärnita
på E4an eftersom man förmodligen får bilen bakom i häcken.

Ringde iallafall 112 och polisen var redan påväg dit då eftersom
någon mer god själ än jag redan hade ringt.

Men cyklar man på E4an får man fan skylla sig själv men jag skulle
tycka sjukt synd om personen i bilen som kör över´n.
Inte jättekul att leva med.

Hur som, här kommer några nytagna bilder.







Jag tycker den är jättefin :)

Kommentarer
Postat av: mallan

Superfin bil =))))

Postat av: molle

oo

2011-06-23 @ 09:07:42
URL: http://mollee.blogg.se/

Skriv gärna en liten rad!

Vad heter du?
Blogg?

Mailadress?

Jag hittar dig på?

Kommentera här, tack!

Trackback